TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Lastentarvike Verkkokauppa on Lastentarvike Haikaraketjun ylläpitämä markkinapaikka, jossa hyödykkeiden myyjänä on joko Suomen Emmaljunga Ky (y-tunnus 0631754-3) tai Sirosipo Oy (y-tunnus 0855339-8). Näitä sopimusehtoja sovelletaan Suomen Emmaljunga Ky:n tai Sirosipo Oy:n (jatkossa Lastentarvike; Myyjä) ja näiden asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa asiakkaan tilatessa Lastentarvikkeen verkkokaupasta.

Ehtoja sovelletaan myös Asiakkaan tilatessa puhelimella, telefaksilla, kirjeitse tai muuta etäviestintä käyttäen Lastentarvikkeen tuotteita.

Tekemällä tilauksen lastentarvike.fi -verkkokaupasta hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä

Verkkokaupan hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Hinnat sisältävät ALV:n 25,5 % ellei toisin mainita. Arvonlisäverokanta muuttuu lainsäädännön muuttuessa.

Ulkomaille toimitettavat tilaukset ovat yrityksille, yhteisöille ja yhdistyksille, sekä EU:n ulkopuolella oleville kuluttajille, arvonlisäverovapaita. EU:n ulkopuolelle tapahtuvassa toimituksessa on vastaanottaja aina itse vastuussa kaikista veroista, tulleista ja muista maksuista tavaran vastaanoton yhtyedessä.

Tilauksen toimitusaika on Suomessa yleensä 2 – 5 arkipäivää, mikäli toimitusaika on tätä pidempi otamme yhteyttä tilaajaan. Ulkomaille toimitusaika on pidempi.

Tilaukset toimitetaan lähimpään postitoimipaikkaan.

Lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.

Saatavuus

Tuotteiden saatavuus verkkokaupassamme sekä myymälöissämme voi vaihdella. Myymäläkohtainen saatavuus näytetään tuotesivulla, emme kuitenkaan voi taata näiden tietojen paikkansapitävyyttä kaikissa tilanteissa. Toisinaan tuotteet saattavat esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi olla tilapäisesti loppuunmyyty. Mikäli tilattu tuote on tilapäisesti loppunut, pyrimme ilmoittamaan tämän asiakkaalle välittömästi tilanteen havaittuamme.

Tilauksen toimitusaika on Suomessa yleensä 2 – 5 arkipäivää, mikäli toimitusaika on tätä pidempi otamme yhteyttä tilaajaan. Ulkomaille toimitusaika on pidempi.

Lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.

Nämä sopimusehdot ovat voimassa toistaiseksi. Lastentarvikkeella on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Muutoksesta ilmoitetaan Lastentarvikkeen verkkosivuilla.

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan Espoon käräjäoikeudessa. Kuluttajalla onoikeus myös nostaa kanne kotipaikkansa yleisessä alioikeudessa tai saattaa asiakuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.

 

Toimitustavat

Toimituskulut lisätään tilauksen loppusummaan. Toimituskulut määräytyvät toimituspaikan mukaan.

Nouto mistä tahansa Lastentarvike -liikkeestä, hinta 0€.

Katso lähin myymäläsi täältä.

Nouto valitsemastasi Postista, hinta 5 €

Yli 50€ kotimaan tilaukseen toimitus veloituksetta.

Nouda tilaamasi tuotteet omasta Postista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi Postista heti saapumispäivänä.
 

Nouto valitsemastasi Postin pakettiautomaatista, hinta 5 €

Yli 50€ kotimaan tilaukseen toimitus veloituksetta.

Nouda tilaamasi tuotteet valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi automaatista heti.
 

Postin kotiinkuljetus, hinta 10 €

Postin kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys. Pienemmät toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Isommista lähetyksistä Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan.

Postin lähetyksien kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella, jonka saat sähköpostiin kun lähetämme paketin.

 

Maksutavat

Tilauksen voi maksaa ennakkoon verkkopankin välityksellä, luottokortilla, MobilePayllä, Paypalilla, laskulla (OP Lasku, Walley) tai osamaksulla (OP Tililuotto, Walley) . Kansainväliset tilaukset on maksettava joko luottokortilla tai Paypalilla.

Nämä sopimusehdot ovat voimassa toistaiseksi.Lastentarvikkeella on oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja. Muutoksestailmoitetaan Lastentarvikkeen Internet-sivuilla.

Tähän sopimukseen sovelletaan Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan Espoon käräjäoikeudessa. Kuluttajalla onoikeus myös nostaa kanne kotipaikkansa yleisessä alioikeudessa tai saattaa asiakuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.

 

Palautusohjeet

Sinulla on oikeus palauttaa verkkokaupasta tilaamasi tuotteet 14 päivänsisällä tuotteen vastaanottamisesta käyttämättöminä. Tuotteisiin voi siis tutustua mutta niitä ei saa ottaa käyttöön. Palautusoikeus ei koske myymälästä ostettuja tuotteita, eikä pakkauksestaan avattuja hygienia- ja intiimituotteita (voiteet, pesuaineet, alusasut). Palautettava tuote tulee olla myyntikelpoinen ja ehjässä alkuperäispakkauksessa. Pakkaa palautettava tuote/tuotteet huolellisesti, mielellään käyttäen samaa pakkausta, jossa se on toimitettu. Tuotteen myyntipakkaus tulee suojata, ja esimerkiksi postin asiakaspalautustarroja ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen. Mikäli tuote ei ole myyntikelpoinen palautuessaan, pidätämme oikeuden palauttaa vain osan tuotteen hinnasta. Asiakaspalautus Suomesta on ilmainen asiakkaillemme, ulkomailta tulevissa palautuksissa asiakas vastaa palautuksen kuluista.  

Ilmoita ainapalautuksesta etukäteenosoitteeseen verkkokauppa@lastentarvike.fi ja liitä palautettavientuotteiden mukaan alkuperäinen lähetyslista.Palautukset lähetetään Postin asiakaspalautuksena, elivie paketti postiin ja kerro sen olevan asiakaspalautusLastentarvikkeelle. Sopimustunnus on 633047. Palautukset ohjataan osoitteeseen:

Lastentarvike Verkkokauppa

Sarkatie 3

01720 Vantaa

Pyydä aina Postista kuitti palautuksesta, ja säilytäse kunnes rahat ovat palautuneet tilillesi.

Huomaa että tilauksen noutamatta jättäminen ei ole asiakaspalautus! Jos haluat palauttaa Postiin tulleen paketin, tulee sinun toimia ylläolevan mukaisesti, eli käydä Postissa vastaanottamassa paketti, ja kertoa että haluat lähettää sen asiakaspalautuksena Lastentarvikkeelle. Noutamattomista paketeista veloitamme 15 euron käsittelykulun.

Voit myös palauttaa tuotteet siihen myymälään, mistä olet tilauksen noutanut. Myös postilla toimitetut lähetykset voi käydä palauttamassa lähimpään myymälään.

Palautusten käsittely kestää yleensä noin 2-3 viikkoa. Rahat palautetaan alkuperäiselle maksutavalle, postimaksu lisätään palautettavaan summaan jos palautat kaikki tilaamasi tuotteet.

Pakettitarjousten palauttaminen

Huomioithan, että pakettitarjouksesta ei voi poistaa yksittäisiä tuotteita. Jos haluat palauttaa vain yhden tuotteen koko paketista, pakettitarjous raukeaa. Olethan yhteydessä asiakaspalveluun ennen tuotteiden palauttamista. Sähköposti verkkokauppa@lastentarvike.fi.

Reklamaatiot

Tilaukseen ja toimitukseen liittyvät reklamaatiot tulee osoittaa asiakaspalveluumme viimeistään seitsemän (7) vuorokauden aikana tilauksen vastaanottamisesta. Asiakas on velvollinen tarkistamaan lähetyksen ja tutustumaan käyttöohjeisiin ennen käyttöönottoa.

Mikäli tuotteessa ilmenee virheitä käyttöönoton jälkeen, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Lähetä reklamaatio sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@lastentarvike.fi yhteystiedoillasi varustettuna (nimi, osoite, sähköposti ja puhelinnumero) sekä liitä mukaan myös tilauksen numero.