Vaihto ja palautus

14 päivän peruuttamisoikeus

Tilatessasi tuotteita Lastentarvikkeen verkkokaupasta sinulla on kuluttajasuojalain mukaisesti 14 päivän peruuttamisoikeus, jonka laskeminen alkaa paketin vastaanottamispäivästä. Katso tarkemmat palautusohjeet alhaalta.

Peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, joiden avattuja tuotepakkauksia ei voida myydä uudelleen turvallisuus- tai hygieniasyistä.

Voidaksesi vedota peruuttamisoikeuteesi tuotteet on palautettava käyttämättöminä, myyntikelpoisina ja alkuperäispakkauksessaan. Mahdollisten lappujen ja sinettien on oltava paikoillaan.

Tuotteen palautus on tehtävä tällä sivulla annettujen ohjeiden mukaisesti.

Palautuksesta pitää ilmoittaa 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautettava tuote on lähetettävä takaisin 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut haluavasi palauttaa tuotteen. Tuote on palautettava hyvin pakattuna samassa kunnossa kuin se oli vastaanotettaessa. Mikäli tuote ei ole uudenveroisessa kunnossa, pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta tuotteen arvon alenemista vastaavan summan.

Osalla tuotteista ei ole kuluttajansuojalain mukaista palautusoikeutta asiakkaan hyväksyttyä tilauksen. Rajoitus perustuu kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:ään.

Hygieniatuotteet

Peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, joiden avattuja tuotepakkauksia ei voida myydä uudelleen terveys, tai hygieniasyistä. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi rintapumput, pesuaineet, voiteet, kosmetiikkatuotteet ja alusvaatteet.

Huonokuntoiset tuotteet 

Jos palautettua tuotetta on käytetty enemmän kuin mitä sen ominaisuuksien ja toimintojen testaamiseen vaaditaan, pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta tuotteen arvon alenemista vastaavan summan. Arvon aleneminen arvioidaan tapauskohtaisesti. Mikäli tuotetta ei ole mahdollista palauttaa uudenveroisessa kunnossa, otathan välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme verkkokauppa@lastentarvike.fi, joka tekee päätöksen, voiko kyseistä tuotetta palauttaa.

Palautuksen kulut

Asiakaspalautus Suomesta on ilmainen kuluttaja-asiakkaillemme, paitsi jos palautus ei ole toimitettavissa tavanomaisin tavoin postitse. Silloin asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista, ellei syynä ole tuotteen valmistusvirhe tai Lastentarvikkeen verkkokaupan toiminnasta johtuva virhe.

Kansainvälisissä palautuksissa asiakas vastaa aina kaikista palautuksesta aiheutuvista kustannuksista ja riskeistä, myös siinä tapauksessa että lähetys katoaa.

Yritysasiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista, ellei syynä ole tuotteen valmistusvirhe tai Lastentarvikkeen verkkokaupan toiminnasta johtuva virhe.

Tuotteen palautus

Ilmoita aina palautuksesta etukäteen osoitteeseen verkkokauppa@lastentarvike.fi. Ilmoituksen täytyy tapahtua 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

Laita palautuksen mukaan täytetty palautuslomake, tai käsin kirjoitettu lappu, jossa on palauttajan yhteystiedot, palautus syy, palautettavat tuotteet, tilausnumero, ja palautettavien tuotteiden alkuperäinen lähetyslista. Turvaistuinta palauttaessa istuimen on oltava alkuperäisessä pakkauksessa ja alkuperäisten lappujen on oltava kiinni istuimessa.

Pakkaa palautettava tuote/tuotteet huolellisesti, mielellään käyttäen samaa pakkausta, jossa se on toimitettu. Ethän tee merkintöjä tuotteen alkuperäiseen myyntipakkaukseen! Tuotteen myyntipakkaus tulee suojata toimituksen ajaksi ja esimerkiksi postin asiakaspalautustarroja ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen.

Palautukset lähetetään Postin asiakaspalautuksena, eli vie paketti Postiin ja kerro sen olevan asiakaspalautus Lastentarvikkeelle. Sopimustunnus on 633047. Palautuksen lähetyksen täytyy tapahtua 14 päivän sisällä palautusilmoituksen tekemisestä.

Palautukset ohjataan osoitteeseen:
Lastentarvike Verkkokauppa
Sarkatie 3
01720 Vantaa

Pyydä aina Postista kuitti palautuksesta, ja säilytä se kunnes rahat ovat palautuneet tilillesi.

Huomaa että tilauksen noutamatta jättäminen ei ole asiakaspalautus!

Jos haluat palauttaa Postiin tulleen paketin, tulee sinun toimia ylläolevan mukaisesti, eli käydä Postissa vastaanottamassa paketti, ja kertoa että haluat lähettää sen asiakaspalautuksena Lastentarvikkeelle.

Noutamattomista paketeista veloitamme 15 euron käsittelykulun.

Voit myös palauttaa tuotteet siihen myymälään, mistä olet tilauksen noutanut. Myös postilla toimitetut lähetykset voi käydä palauttamassa lähimpään myymälään.

Palautusten käsittely kestää yleensä noin 2-3 viikkoa.

Rahat palautetaan alkuperäiselle maksutavalle, postimaksu lisätään palautettavaan summaan jos palautat kaikki tilaamasi tuotteet.

Pakettitarjousten palauttaminen

Huomioithan, että pakettitarjouksesta ei voi poistaa yksittäisiä tuotteita. Jos haluat palauttaa vain yhden tuotteen koko paketista, pakettitarjous raukeaa. Olethan yhteydessä asiakaspalveluun ennen tuotteiden palauttamista. Sähköposti: verkkokauppa@lastentarvike.fi.

Reklamaatiot

Tilaukseen ja toimitukseen liittyvät reklamaatiot tulee osoittaa asiakaspalveluumme viimeistään seitsemän (7) vuorokauden aikana tilauksen vastaanottamisesta. Asiakas on velvollinen tarkistamaan lähetyksen ja tutustumaan käyttöohjeisiin ennen käyttöönottoa.

Kuluttaja-asiakkaalla on kuitenkin kuluttajansuojalain mukaan aikaa ilmoittaa virheestä kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta.

Mikäli tuotteessa ilmenee virheitä käyttöönoton jälkeen, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme. Lähetä reklamaatio sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@lastentarvike.fi. Jotta reklamaation käsittely sujuisi mahdollisimman helposti, laita viestiin:

  • Tilauksen numero
  • Tuotteen merkki ja malli (esim. vaunuissa)
  • Kuva tuotteen tyyppikilvestä (esim. vaunuissa)
  • Kuittikopio (takuuasioita varten)
  • Selvitys viasta kuvien/videon kera
  • Yhteystietosi: Nimi, osoite, sähköposti ja puhelinnumero

Tilauksiin tai laskutukseen liittyvistä virheistä on ilmoitettava Lastentarvikkeen asiakaspalveluun verkkokauppa@lastentarvike.fi.

Lastentarvike ei vastaa tuotteen ja/tai toimituksen viivästymisestä tai virheestä aiheutuneista välillisistä vahingoista. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä tilaajalle.

Muut sovellettavat ehdot

Yksittäisiin tuotteisiin voi liittyä erityisiä ehtoja, jotka on mainittu tuotteen esittelyn yhteydessä verkkokaupassa. Tuotekohtaisia ehtoja sovelletaan ensisijaisesti kyseisen tuotteen kauppaan, jos tuotekohtaiset ehdot ja etäkaupan yleiset ehdot ovat keskenään ristiriidassa.