FAQ

Minkälaiset ovat verkkokaupan toimitusajat?

Postipaketti (Postiin tai pakettiautomaattiin)

Toimitusaika n. 2-5 arkipäivää. Mikäli toimitusaika on tätä pidempi, otamme sinuun yhteyttä.

Postin kotiinkuljetus

Voit tilata myös Postin kotiinkuljetuksen. Kotiinkuljetuksen toimituskulut Suomessa ovat 10€. Toimitukset muualle kuin Suomeen saattavat kestää yli viikon.

Nouto myymälästä

Toimitustavan ollessa nouto myymälästä, otamme sinuun yhteyttä heti kun tuotteet ovat noudettavissa myymälästä.

Wolt

Kaikki 16 myymäläämme löydät myös Wolt-sovelluksesta, jonka kautta voit tilata tuotteitamme kotiovellesi. Wolt-toimitus toimii vain jokaisen myymälän omalla toimitusalueella. Katso myymälät täältä.

Onko teillä BabyBoxeja?

BabyBox on ilmainen lahja raskaana oleville, sekä tuoreille vanhemmille. Tilaa BabyBox ja nouda se lähimmästä Lastentarvike myymälästä. Voit noutaa BabyBoxin vauvan ollessa enintään 3 kuukautta vanha.

Huomaa, että sisältö vaihtelee. Vain yksi tilaus laatikkoa ja kotitaloutta kohti.

Ilmaisen Babyboxin voit tilata verkkokaupasta maksamalla toimituskulut ja toimitusaika on 7-14 päivää. Voit myös hakea Babyboxin Lastentarvikkeen lähimmästä myymälästä milloin haluat. 

Tilasin tuotteen myymälään ja sain noutoilmoituksen. Kuinka kauan säilytätte tuotteita myymälässä?

Lähtökohtaisesti säilytämme tuotteita myymälässä kuukauden. Mutta jos asiakkaalla on tarve säilyttää tuotteita pidemmän aikaan, niin sitä voi sopia erikseen soittamalla myymälään, jossa tuotteet on säilytyksessä. Isoissa tilauksissa mm. vaunut, turvakaukalot ja -istuimet, voi asiakas laittaa nouto toiveen tilauksen yhteyteeen.

Kuinka paljon toimitus ulkomaille maksaa?

Toimitusmaksut ulkomaille riippuvat maasta, johon tuotteet tilataan.


Ulkomaille toimitettavat tilaukset ovat yrityksille, yhteisöille ja yhdistyksille, sekä EU:n ulkopuolella oleville kuluttajille, arvonlisäverovapaita.


EU:n ulkopuolelle tapahtuvassa toimituksessa on vastaanottaja aina itse vastuussa kaikista veroista, tulleista ja muista maksuista tavaran vastaanoton yhteydessä.

Kuinka paljon toimitus Suomessa maksaa?

Toimituskulut lähimpään Postin toimipisteeseen Suomessa 5€.

Kuinka kauan tilauksen toimitus kestää?

Tilauksen toimitusaika on Suomessa yleensä 2 – 5 arkipäivää, mikäli toimitusaika on tätä pidempi otamme sinuun yhteyttä.

Ulkomaille toimitusaika on pidempi kuin 5 arkipäivää ja riippuu toimitusmaasta.

Tilaukset toimitetaan lähimpään postitoimipaikkaan.

Kuinka palautan pakettitarjouksen/starttipaketin?

Huomioithan, että pakettitarjouksesta ei voi poistaa yksittäisiä tuotteita. Jos haluat palauttaa vain yhden tuotteen koko paketista, pakettitarjous raukeaa. Olethan yhteydessä asiakaspalveluun ennen tuotteiden palauttamista.

Sähköposti: verkkokauppa@lastentarvike.fi.

Kuinka palautan tuotteen?

Verkkokaupasta tilatut tuotteet voit palauttaa joko postilla tai myymälään. Katso tekstin lopusta poikkeustapaukset.

Palautuksista on aina sovittava etukäteen verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa.

Sinulla on oikeus palauttaa verkkokaupasta tilaamasi käyttämättömät tuotteet 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus ei koske pakkauksestaan avattuja hygienia- ja intiimituotteita (voiteet, pesuaineet, alusasut). Palautettava tuote tulee olla myyntikelpoinen ja ehjässä alkuperäispakkauksessa.

Asiakaspalautus Suomesta on ilmainen asiakkaillemme, ulkomailta tulevissa palautuksissa asiakas vastaa palautuksen kuluista.

Palautus Postin kautta:

  1. Pakkaa palautettava tuote/tuotteet huolellisesti, mielellään käyttäen samaa pakkausta jossa se on toimitettu. Tuotteen myyntipakkaus tulee suojata, ja esimerkiksi postin asiakaspalautustarroja ei saa kiinnittää suoraan myyntipakkaukseen. Mikäli tuote ei ole myyntikelpoinen palautuessaan, pidätämme oikeuden palauttaa vain osan tuotteen hinnasta. Laita mukaan alkuperäinen lähetyslista.
  2. Ilmoita aina palautuksesta meille etukäteen osoitteeseen verkkokauppa@lastentarvike.fi ja kerro siinä palautettavat tuotteet sekä liitä mukaan alkuperäinen lähetyslista.
  3. Vie paketti Postiin ja kerro sen olevan asiakaspalautus Lastentarvikkeelle. Sopimustunnus on 633047.

Palautukset osoitteeseen:

Lastentarvike Verkkokauppa

Sarkatie 3

01720 Vantaa

Asiakaspalautus Postin kautta on Suomessa ilmainen asiakkaillemme, ulkomailta tulevissa palautuksissa asiakas vastaa palautuksen kuluista.

  1. Pyydä aina Postista kuitti palautuksesta, ja säilytä se kunnes rahat ovat palautuneet tilillesi.
  2. Palautusten käsittely kestää yleensä noin 2-3 viikkoa. Rahat palautetaan alkuperäiselle maksutavalle, postimaksu lisätään palautettavaan summaan jos palautat kaikki tilaamasi tuotteet.

HUOM! Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole asiakaspalautus! Jos haluat palauttaa Postiin tulleen paketin, käy Postissa vastaanottamassa paketti ja kerro, että haluat lähettää sen asiakaspalautuksena Lastentarvikkeelle. Noutamattomista paketeista veloitamme 15 euron käsittelykulun.

Palautus myymälään:

Voit myös palauttaa tuotteet mihin tahansa myymälään. Postilla toimitetut lähetykset voi myös käydä palauttamassa lähimpään myymälään.

Palautusten käsittely kestää yleensä noin 2-3 viikkoa. Rahat palautetaan alkuperäiselle maksutavalle, postimaksu lisätään palautettavaan summaan jos palautat kaikki tilaamasi tuotteet.

Poikkeustapaukset:

Milloin asiakas vastaa palautuksen kustannuksista?

Kuluttaja-asiakas vastaa palautuksen kustannuksista jos palautus ei ole toimitettavissa tavanomaisin tavoin postitse.

Yritysasiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista, ellei syynä ole tuotteen valmistusvirhe tai Lastentarvikkeen verkkokaupan toiminnasta johtuva virhe.

Kansainvälisissä palautuksissa asiakas vastaa aina kaikista palautuksesta aiheutuvista kustannuksista ja riskeistä, myös siinä tapauksessa että lähetys katoaa.

Milloin palautuksia ei lunasteta?

Postiennakolla, luottopakettina tai jälkivaatimuksella toimitettuja palautuksia ei lunasteta.

Osalla tuotteista ei ole kuluttajansuojalain mukaista palautusoikeutta Asiakkaan hyväksyttyä tilauksen. Rajoitus perustuu kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §:ään.

Kuinka reklamoin tuotteen?

Tilaukseen ja toimitukseen liittyvät reklamaatiot tulee osoittaa asiakaspalveluumme viimeistään seitsemän (7) vuorokauden aikana tilauksen vastaanottamisesta.

Asiakas on velvollinen tarkistamaan lähetyksen ja tutustumaan käyttöohjeisiin ennen tuotteen käyttöönottoa. Mikäli tuotteessa ilmenee virheitä käyttöönoton jälkeen, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Lähetä reklamaatio, jossa mukana yhteystietosi (nimi, osoite, sähköposti ja puhelinnumero) ja tilauksen numero, sähköpostitse osoitteeseen:

verkkokauppa@lastentarvike.fi

Mitä toimitusvaihtoehtoja on saatavilla?

Voit tilata tuotteet joko postitoimituksella tai noudettavaksi Lastentarvike-myymälästä. 

Postipaketti

Voit valita toimituksen lähimpään postitoimipaikkaasi tai Postin pakettiautomaattiin. Toimituskulut Suomessa ovat 5€ ja toimitusaika n. 2-5 arkipäivää. Mikäli toimitusaika on tätä pidempi, otamme sinuun yhteyttä. Toimitukset muualle kuin Suomeen saattavat kestää yli viikon. Noudathan pakettisi Postista pian saapumisilmoituksen saatuasi, sillä noutamattomana meille palautuvasta paketista veloitamme 15 € käsittelykulun.

Postin kotiinkuljetus

Voit tilata myös Postin kotiinkuljetuksen. Kotiinkuljetuksen toimituskulut Suomessa ovat 10€.

Nouto myymälästä

Voit valita toimitustavaksi noudon valitsemastasi myymälästä. Tällöin toimituskuluja ei veloiteta. Myymälävalikko on nähtävissä ostoskorilla kun toimitustavaksi valitsee "Nouto". Toimitustavan ollessa nouto myymälästä, otamme sinuun yhteyttä heti kun tuotteet ovat noudettavissa myymälästä.

Wolt

Kaikki 16 myymäläämme löydät myös Wolt-sovelluksesta, jonka kautta voit tilata tuotteitamme kotiovellesi. Wolt-toimitus toimii vain jokaisen myymälän omalla toimitusalueella. Katso myymälät täältä.

Mitä tapahtuu jos en nouda pakettiani?

Noutamattomista paketeista veloitamme 15 euron käsittelykulun.


Huom! Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama kuin tuotteen palautus. Jos haluat palauttaa Postiin tulleen paketin täytyy sinun käydä Postissa vastaanottamassa paketti, ja kertoa että haluat lähettää sen asiakaspalautuksena Lastentarvikkeelle.

Katso lisää kohdasta “Kuinka palautan tuotteen?”.

Voinko muuttaa toimitusosoitteen?

Toimitusosoitteen voimme muuttaa, jos olet meihin yhteydessä ennen kuin tilaus on lähetetty.


Ota yhteyttä: verkkokauppa@lastentarvike.fi

Miten lopetan uutiskirjeen tilauksen?

Uutiskirjeen tilauksen voit perua 2 tavalla:

  1. Pikaperuutus: Jokaisen uutiskirjeemme lopussa on linkki, jossa lukee “Jos et halua kauttamme jatkossa tarjouksia ja tietoa tulevista tapahtumistamme, niin vastaa tähän viestiin”. Kun painat linkistä aukeaa sinulle valmis sähköposti, jossa on uutiskirjeen peruutusteksti - paina vain lähetä.

Tämä tapa varmistaa, että meidän on helppo löytää tilauksesi alkuperäinen sähköpostiosoite, jos sinulla on käytössä sähköpostin uudelleenohjaus eri tilille. Näin tilauksen peruminen tapahtuu nopeammin.

  1. Vastaa itse uutiskirjeeseen ja kerro että haluat lopettaa uutiskirjeen tilauksen. Tämä tapa voi viivästyttää prosessia, jos käytät eri sähköpostiosoitetta kuin millä alkuperäinen uutiskirjeen tilaus on tehty.

Voinko muuttaa tai perua tilaukseni?

Voimme muuttaa tai perua tilauksen, jos olet yhteydessä meihin mahdollisimman nopeasti tilauksen jälkeen, ja ennen kuin olemme ehtineet lähettää tilauksen. 

Jos tilaus on ehtinyt lähteä, voit palauttaa sen 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus ei koske pakkauksestaan avattuja hygienia- ja intiimituotteita (voiteet, pesuaineet, alusasut). Palautettava tuote tulee olla myyntikelpoinen ja ehjässä alkuperäispakkauksessa.

Katso tarkemmat palautusohjeet kohdasta “Kuinka palautan tuotteen?”.

Voinko tarkistaa tuotteen saatavuuden eri myymälöistä?

Tuotteen saatavuus ja määrät eri myymälöissämme ovat näkyvillä tuotesivun oikealla reunalla. Saatavuus keskusvarastossa näkyy Lastentarvike Oy rivillä.

Emme kuitenkaan voi taata näiden tietojen paikkansapitävyyttä kaikissa tilanteissa. Toisinaan tuote saattaa esimerkiksi tuotannollisten syiden vuoksi olla tilapäisesti loppuunmyyty.

Mikäli tilattu tuote on tilapäisesti loppunut, pyrimme ilmoittamaan tämän asiakkaalle välittömästi tilanteen havaittuamme.

Odotatko vauvaa? Tilaa ilmainen Babybox

Babybox on ilmainen lahja raskaana oleville sekä tuoreille vanhemmille. Babybox sisältää ilmaisia tuotenäytteitä, esitteitä ja tarjouskuponkeja. Hanki allaolevasta linkistä oma Babybox-koodisi ja nouda Babybox lähimmästä Lastentarvike -myymälästä tai tilaa se verkkokaupastamme.